Bedrijfsvoering verbeteren
Bedrijfsvoering is de dagelijkse aansturing van
de onderneming door directie en management. Het gaat daarbij om
zaken als een open en duidelijke communicatie, een positief kritische
houding onder elkaar, de werksfeer, het aansturen van de processen,
het meten van de prestaties en het corrigeren en leren van fouten. We zijn graag bereid om hierover met u van gedachten te wisselen. Voor meer informatie of een afspraak gaat u naar de contactpagina.
Bedrijfsvoeringsrisico's
Het blijkt in de praktijk dat managers zelden even
goed zijn in strategie, organisatie en bedrijfsvoering.
Het beschikken over een evenwichtig managementteam waarin open en
met respect voor elkaar wordt gecommuniceerd is daarom erg belangrijk.
Typische bedrijfsvoeringsrisico's zijn:
- te weinig duidelijkheid en eenduidigheid in
de organisatie
- te weining communicatie vanuit het management
- ongestructureerd vergaderen
- onvoldoende aansluiting en te veel overdrachten
tussen de processen
- te veel tijd besteden aan ad-hoc brandjes blussen en te weinig aan definitieve oplossingen
- geen goede prioriteiten kunnen stellen en daardoor
de doelstellingen niet halen.
Bekijk uw bedrijf als bestuurder
Met prestatiemanagement creëert u een dashboard van uw bedrijf. U bekijkt uw bedrijf als bestuurder vanuit vier gezichtspunten tegelijk, namelijk:
- Klantenperspectief, uw bedrijf gezien door de ogen van uw klanten;
- Internperspectief, wat moet er binnen uw bedrijf goed georganiseerd zijn om de beloften aan uw klanten waar te kunnen maken;
- Innovatieperspectief, wat willen uw klanten in de toekomst en hoe kunt u daar op inspelen, en het
- Financieelperspectief, wat verwacht de eigenaar/aandeelhouder.
Meer succes met uw bedrijf
Fundamentele verbetering en vernieuwing
van organisatie en bedrijfsvoering kan het verschil
maken tussen consolideren, saneren of excelleren.
Tenminste als verandertrajecten daadwerkelijk leiden tot de gewenste
ondernemingsdoelstellingen. Alles draait daarbij om uitgekiende
strategie en processen en slagvaardig
ondernemerschap..... Lees
meer>>

Fundamentele verbetering
en vernieuwing
van organisatie en bedrijfsvoering
Hoofdvragen voor ondernemers
Stramar helpt ondernemingen bij het verbeteren
en vernieuwen van organisatie en bedrijfsvoering. Wat u daaraan
hebt kunt u zelf bepalen. Mogen wij u uitdagen
om een paar eenvoudige maar fundamentele vragen te beantwoorden,
die u aan het denken zetten..... Lees
meer>>
Prestatiemanagement
Prestatiemanagement of Performance management
is een besturingsstijl die de laatste jaren steeds meer in opkomst
is. Het meten en vooral managen van prestaties
wordt steeds meer gezien als verbetermiddel. Prestatiemanagement
kan worden gezien als een systeem of filosofie waarin de individuele
en groepsprestaties gestuurd worden om de effectiviteit
en de efficiëntie van de organisatie te verbeteren.
... Lees
meer>>
Positiebepaling-INK
Iedere onderneming streeft er naar in het eigen
marktsegment of werkterrein tot de besten te behoren.
Dit gaat echter niet vanzelf. Er is inzicht nodig
in waar u nu staat en wat de sterke punten en verbetermogelijkheden
van uw onderneming zijn.. ... Lees
meer>>
Business Performance Scan
Stramar kan u helpen om binnen enkele dagen de
essentiële onderdelen van uw organisatie
en haar omgeving in kaart te brengen. Het resultaat
geeft concrete informatie over de sterke en zwakke kanten en de
performance van uw organisatie. Als logisch gevolg komen
uit de BPS ook aanwijzingen voor stappen ter verbetering
met een prioriteitstelling..... Lees
meer>>
Resultaat
Stramar heeft sinds 1990 een groot aantal interim-management en
adviesopdrachten met succes afgerond. Voor een overzicht van de
resultaten verwijzen wij naar de pagina referenties.
Wilt u contact?
Voor een nadere kennismaking, meer informatie, een gratis adviesgesprek of Quick-Scan of
het maken van een afspraak kunt u gebruik maken van de contactpagina.

Bedrijfsadvies dat wérkt en ontzorgt
|