Strategie en ondernemingsplan
De strategie van een onderneming geeft aan welke
producten of diensten u gaat produceren, aan welke marktsegmenten
u die aanbiedt, waarom klanten die producten of diensten juist
bij u zouden kopen en niet bij de concurrent en langs welke wegen en met welke middelen u de klant wilt bereiken. Uw strategische keuze wordt vervolgens vertaald in een businessplan en operationele jaarplannen per ondernemingsfunctie. Wilt u meer weten? Maakt u dan gebruik van de contactpagina.
Strategische risico's
De strategie van de onderneming
moet natuurlijk in eerste instantie goed passen
bij de persoonlijkheid en ambities
van de directeur / ondernemer en bij zijn onderneming. Een bestaande
onderneming heeft al een bepaald imago en bepaalde
vaardigheden. Maar minstens zo belangrijk is dat
de strategie anticipeert op de steeds veranderende
behoeften van klanten, op het veranderende aanbod
van concurrenten en veranderingen in maatschappij
en regelgeving. Voorbeelden van strategische risico's
zijn:
-
een verouderd productengamma,
waardoor de vraag terugloopt
-
producten of diensten die niet meer
in lijn zijn met de doelstelling en kostenstructuur
van de onderneming
-
het niet tijdig anticiperen op de veranderende
behoeften van klanten, waardoor de vraag terugloopt
en de prijs onder druk staat
-
een te grote afhankelijkheid
van bijvoorbeeld enkele grote klanten of een toeleverancier
-
blindvaren op buikgevoel:
onvoldoende inzicht in de verdiensten per product of dienst
-
een gebrek aan tijdig en adequaat cijfermateriaal.
Antwoord op bedrijfsvragen: 'Quick-Win's'
Als directeur/eigenaar, ondernemer of manager kunt u in de dagelijkse praktijk aanlopen tegen concrete vragen over de bedrijfsvoering en de bedrijfsomgeving die snel om een praktische oplossing vragen en adviezen waar u direct mee aan de slag kunt..... Lees meer>>
Doorlichten en adviezen
Strategische-analyse of Quick-Scan
om snel en eenvoudig een goed beeld te krijgen van de algemene stand
van zaken binnen het bedrijf, de belangrijkste sterktes
en zwaktes, de kansen en bedreigingen ten opzichte van
de markt, de concurrentie en de bedrijfsomgeving. En het eerste
adviesgesprek is gratis..... Lees
meer>>

U stelt uw ondernemingsplan samen volgens een beproefde methode..
Strategie, businessplan en implementatie
De ontwikkeling van een businessplan
behoeft voor een middelgroot bedrijf relatief weinig tijd
te kosten. In een aantal goed gestuctureerde interviews en intensieve één of meerdaagse sessies (planning workshops)
stelt u met uw managementteam uw ondernemingsplan samen volgens
een praktische en beproefde methode..... Lees
meer>>
Van idee tot compleet ondernemingsplan in 50 vragen
Een compleet ondernemingsplan van 18 tot 20 pagina's waarin uw (product)idee, ondernemerschap, marketing, organisatie, ontwikkeling, de risico's en financiële consequnties overzichtelijk worden omschreven aan de hand van een 50-tal vragen? Dat kan aan de hand van de volgende bewerking van New Venture - Ronde 3: Het ondernemingsplan......Lees meer >>
Ondernemingsplan - Geef zelf vorm aan de toekomst
Een ondernemingsplan of bedrijfsplan is voor veel kleinere en middelgrote bedrijven vaak nog een bug te ver. Terwijl een goed marktgericht bedrijfsplan juist uw brug naar een betere toekomst kan zijn! Stramar biedt u daarom aan om samen met u een marktgericht ondernemingsplan te schrijven.....Lees meer >>
In 10-stappen naar een marktgericht ondernemingsplan
Om correcte invulling van een marketingplan mogelijk te maken zal men vooraf een systematische en zorgvuldige analyse moeten maken van aspecten als het huidige relatiepatroon van de organisatie met de markt, de concurrentie, de mogelijk te behalen strategische voordelen etc......Lees meer>>
Marketing en communicatieplan
Een gestructureerde en gefundeerde marketing vormt dé basis van elke onderneming, zowel voor startende als bestaande bedrijven en organisaties. Voor elke onderneming met een lange termijn visie is daarom een gestructureerd marketing en communicatie beleid van groot belang voor de continuïteit van de onderneming.......Lees meer >>
'Second-opinion'- aanscherping van uw ondernemingsplan
Het businessplan van uw organisatie is cruciaal voor de te volgen koers. In dit plan worden de contouren voor de toekomst vastgelegd. Keuzes worden gemaakt wat u juist wel en juist niet gaat doen. De kwaliteit van uw businessplan is mede van invloed op het succes van uw organisatie.....Lees meer>>
Bedrijfsbegeleiding en bemiddeling
Het omzetten van strategie of plannen
in realiteit kan in bepaalde gevallen moeilijk en tijdrovend
zijn. In zo'n geval kunt u Stramar vragen om als verlengstuk
van uw onderneming en managementteam input te geven
bij overleg, als klankbord te fungeren, adviezen
te geven en als 'business accelerator' de vaart
er in te houden..... Lees
meer>>
Tijdelijk management
- Interim- en projectmanagement. Een organisatie
besluit vaak een interim-manager in te zetten bij vertrek
of ziekte van een lijnmanager, het leiden van een organisatie
onderdeel tijdens een fusie of om
tijdelijk leiding te geven aan projecten om de
slagkracht en de bedrijfsresultaten
te verbeteren..... Lees
meer>>
- Verander management is gericht op het realiseren
van substantiële veranderingen, waarbij
de organisatie, bedrijfsvoering en besturing optimaal
worden afgestemd op de centrale waarden van de
onderneming..... Lees
meer>>
- Crisis recovery management biedt
hulp als de continuïteit van een onderneming
accuut en ernstig wordt bedreigd. In dat geval
is er nauwe samenwerking van management-, financiële-
en juridische expertise nodig.....Lees
meer >>
Aanpak
De interim-manager/consultant kan met zijn kennis en vaardigheden
voorzien in tijdelijke aanvulling en ondersteuning
van het management door:
- de bedrijfssituatie te analyseren
- een plan van aanpak op te stellen
- eventuele problemen zichtbaar te maken
- praktische oplossingen aan te bieden
- rust en balans in de organisatie te herstellen
- duurzame verbeteringen en veranderingen te realiseren
- een eindevaluatie en plan van overdracht op te stellen
Resultaat
Stramar heeft sinds 1990 een groot aantal interim-management en
adviesopdrachten met succes afgerond. Voor een overzicht van de
resultaten verwijzen wij naar de pagina referenties.
Wilt u contact?
Voor een nadere kennismaking, meer informatie, een gratis adviesgesprek of Quick-Scan of
het maken van een afspraak kunt u gebruik maken van de contactpagina.

Bedrijfsadvies dat wérkt en ontzorgt
|