Organisatie optimaliseren 
            Als een doordachte en heldere strategie wordt 
              gedragen door directie en management, bent u er natuurlijk nog niet. 
              De structuur en de organisatie van de onderneming moeten hierbij 
              passen of passend worden gemaakt. Dit kan betekenen dat er moet 
              worden gereorganiseerd, gesaneerd of geïnvesteerd in mensen, 
              middelen en informatiesystemen. Dit vraagt om een heldere analyse en realistische aanpak. Wilt u hierover eens met ons van gedachten wisselen, maakt u dan gebruik van de contactpagina. 
            Organisatorische risico's
            Daarbij is het belangrijk dat mensen goed samenwerken 
              in de richting van de strategisch doelen door duidelijke functies, 
              competenties en doelstellingen, een doordachte inrichting van de 
              systemen, een slimme marketing en een goede financiële en logistieke 
              sturing. Voorbeelden van organisatorische risico's zijn: 
            
              - inefficiënte werkwijzen door gebrek aan 
                overzicht over en kritische analyse van de werkprocessen
 
              - een financieel manager die te veel boekhouder en te weinig controller 
                is
 
              - managers of werknemers met onvoldoende opleiding, 
                kennis en ervaring
 
              - onvoldoende samenwerking door ontbrekende of 
                onvolledige functie en taakbeschrijvingen
 
              - het ontbreken van een goed functionerend functiewaardering- 
                en beoordelingsysteem etc.
 
             
            Van strategie tot werkpraktijk
            Bedrijfsinnovatie is evenals de bedrijfsvoering een dynamisch proces van herbezinning, herijking, optimalisatie, verbetering en vernieuwing van de bedrijfsorganisatie. Het procesmodel “Van strategie tot werkpraktijk” geeft de cyclische en stapsgewijze benadering weer die als een rode draad door de aanpak van Stramar loopt.....Lees meer >>  
            Succesvol veranderen, een kwestie van visie
            Voor diverse opdrachtgevers begeleidt Stramar de veranderingsprocessen in de organisatie. In dit artikel geeft een interim manager en persoonlijke coach haar visie op de noodzakelijke stappen die in veranderingsprocessen moeten worden genomen....Lees meer>>  
            Veranderen is verbeteren en overleven 
             De 21e eeuw wordt al de eeuw van hyperconcurrentie 
              genoemd. Door de komst van nieuwe technieken, deregulering 
              en globalisering worden organisaties gedwongen 
              steeds sneller op de veranderingen in hun omgeving 
              in te spelen.....  Lees 
              meer>> 
              
            Veranderen is mensenwerk 
            Verandermanagement
             Stramar staat een effectieve bedrijfsvoering 
              en implementatie voor die stoelt op doelstellingen 
              en onderling op elkaar afgestemde structuren, systemen, 
              management en besturing om alles 'organisatorisch' te laten 
              passen. Dit principe wordt zichtbaar gemaakt aan de hand 
              van vier managementprocessen: Richting, 
              Consistentie, Samenhang en Feedback 
              .....  Lees 
              meer>> 
            4-Sporen veranderingsmodel
            In de visie van Stramar dienen belangrijke aandachtsgebieden van 
              het management en de bedrijfsvoering onderling 
              optimaal te worden afgestemd op de centrale waarden 
              van de onderneming..... Lees 
              meer>> 
            Toelichting veranderingsmodel
            Organisatieverandering kan worden opgevat als 
              het resultaat van verbeterprocessen, 
              leerprocessen en management processen 
              en kan derhalve planmatig mogelijk worden gemaakt..... 
                 Lees 
              meer>> 
              De resultaten...
              Stramar heeft sinds 1990 een groot aantal transitie- en interim-management en 
              adviesopdrachten op het gebied van bedrijfsorganisatie en management met succes afgerond. Voor een overzicht van de 
              resultaten verwijzen wij naar de pagina referenties. 
              Wilt u contact?
            Voor een nadere kennismaking, meer informatie, een gratis adviesgesprek of Quick-Scan of 
              het maken van een afspraak kunt u gebruik maken van de contactpagina. 
              
              Bedrijfsadvies dat wérkt en ontzorgt  
           |